Back to the Balmoral - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Ria en John Grijspeere - WaarBenJij.nu Back to the Balmoral - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Ria en John Grijspeere - WaarBenJij.nu

Back to the Balmoral

Door: John en Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria en John

19 Maart 2011 | Thailand, Pattaya

16 maart 2011 Laem Chabang Thailand,

Thailand het vroegere Siam is een koningrijk in zuid oost Azië, in het oosten begrenst door Laos en Cambodja in het westen door Myanmar en de Andamanse zee.
Uiterst zuid door Maleisië en in het zuid oosten door de golf van Thailand, een onderdeel van de zuid Chinese zee.
Laem Chabang is een stad aan de golf van Thailand met de grootste haven van Thailand.
De stad ligt zo’n tweehonderd kilometer van Bangkok en 25 km van Pattaya in het zuiden.
Vandaar dat wij voor Pattaya kozen we waren nieuwsgierig wat er in die 25 jaar dat we er voor het laatst waren geweest veranderd is. Na ongeveer 20 min. rijden kwamen we in de buiten wijken terecht daar was nog steeds het zelfde sfeertje van weleer met veel kraampjes en karretjes dus een typisch Thais sfeertje.
Maar hoe verder we in het centrum van de stad kwamen des te meer we ons verbaasden .
Langs het strand leek het nog wel een beetje zoals vroeger maar toen we naar ons vroegere hotel Royal Cliff reden dat hoog op een rots ligt en we zo dus over de baai het strand en de stad keken kon je je ogen niet geloven , het leek meer op Manhattan on The Beach zelfs Rotterdam lijkt er een dorp bij aan de maas.
Er komen hier jaarlijks meer dan 4 miljoen toeristen het is letterlijk een massale kermis met een constante stroom van toeterend verkeer langs de boulevard .
We hebben ons vertrouwde restaurantje de Ruan Thai weer opgezocht dat was een vreetschuur geworden waar drie v.d. Valk restaurants in zouden passen en er waren buiten de Thaise ook Russische gerechten op de kaart, die in het Thais Engels en Russisch was vertaald.
Nadat we daar de taaiste beef in oistersaus van ons leven hadden gegeten en bij het weggaan een oude getatoeëerde Rus met een bierbuik van hier tot Moskou tegen kwamen met aan zijn hand een frêle tiener meisje .
Toen hij wat dichterbij kwam las ik op zijn T-shirt GOOD BOYS GO TO HEAVEN BAD BOYS GO TO PATTAYA. Toen dacht ik en John gaat terug naar de Balmoral.

Nu op naar Cambodja , Sihanouk Ville,
Groetjes Ria en John.

• 19 Maart 2011 - 12:03

Peter.:

Was misschien zijn dochter..........